چگونه لکه لاک را از روی موکت و فرش پاک کنیم؟ :: نرده حفاظ آهنی ساختمان

نرده حفاظ آهنی ساختمان

تولید و نصب انواع نرده حفاظ فلزی ساختمان

نرده حفاظ آهنی ساختمان

تولید و نصب انواع نرده حفاظ فلزی ساختمان

  • ۰
  • ۰
لکه لاک را از روی موکت و فرش
لاک زدن کار مورد علاقه ی اکثر خانم ها و دخترهای کوچک و نوجوان می باشد. داشتن کلکسیون رنگارنگ از لاک ها و ایجاد خلاقیت با رنگ های مختلف می تواند هر بانویی را به وجد بیاورد ولی زدن لاک کار سختی است و نیاز به دقت کافی دارد. برخی از خانم ها یا بچه ها هنگام زدن لاک دستشان به شیشه لاک برخورد کرده و مقداری از آن روی فرش و موکت می ریزد. اینجاست که باید خونسرد باشید و با دقت و تمرکز به پاک کردن لکه لاک بپردازید بدون این که ردی از آن روی فرش یا موکت شما باقی بماند.
لکه ی لاک روی فرش , موکت و حتی لباس جز سخت ترین لکه ها می باشد و پاک کردن آن شما را با یک چالش جدی رو به رو می سازد  زیرا اگر با دقت و حوصله انجام نشود ممکن است به تار و پود موکت یا فرش نفوذ کرده و همیشه ماندگار بماند و یا اگر با دستمال نم دار روی آن بکشید ممکن است در قسمت های دیگر فرش پخش شده و تمام فرش یا موکت شما را رنگی و کثیف کند به طوری که مجبور شوید از خدمات موکت شویی استفاده کنید پس در ادامه با ما همراه باشید تا تکنیکی ترین روش برای پاک کردن لاک از روی فرش و موکت را به شما آموزش دهیم.
برای پاک کردن لکه ی لاک از روی موکت یا فرش :
1- ابتدا با یک کارد کره خوری و یا یک قاشق کوچک تا جایی که می توانید لاک را از روی موکت یا  فرش جدا کنید. در این جا دقت کنید که هنگام برداشتن لاک , قسمت های دیگر فرش یا موکت نیز کثیف نشود و این کار با دقت و ظرافت تمام انجام شود.
2- یک حوله ی کاغذی را بردارید و آن را چهار تا کنید و قسمت گوشه ی حوله را به مقداری الکل ایزپروپیل و یا لاک پاک کن بدون الکل آغشته کرده و روی لکه بگذارید و اجازه دهید تا حدود 10 دقیقه استراحت کند.
حوله را به هیچ وجه روی لکه نکشید زیرا موجب پخش شدن لکه می شود  فقط هر چند دقیقه یکبار آن را روی لکه فشار دهید تا مواد الکلی آن به فرش نفوذ کند. پس از ده دقیقه حوله را از روی فرش بردارید. با این کار مقدار زیادی از لاک رقیق شده و به حوله کاغذی نفوذ خواهد کرد.
3- سپس در یک ظرف کوچک مقداری شامپو فرش یا آب و صابون را رقیق کنید و یک اسفنج کوچک را درون مایع شوینده داخل ظرف زده و آب اضافی آن را بگیرید و به آرامی روی لکه باقی مانده از لاک ضربه بزنید و با یک دستمال تمیز و خشک آن را پاک کنید.
این کار را چند مرتبه انجام دهید تا باقی مانده لکه ی لاک به طور کامل از بین برود.
4- اگر قسمت های دیگری از موکت و یا فرش نیز رنگ گرفته است می توانید با اسفنج و محلول شوینده روی آن را بکشید و با دستمال تمیز آن را خشک کنید.
5- در پایان روی قسمتی از موکت و یا فرش که لکه ی لاک ایجاد شده بود چند لایه حوله ی کاغذی گذاشته و یک جسم سنگین روی حوله ها بگذارید و 24 ساعت صبر کنید تا تمامی آثار باقی مانده از لکه جذب حوله شود و هیچ گونه اثر و ردی از لکه بر روی موکت و یا فرش شما ایجاد نگردد.
با تکنیک های یاد شده بالا شما می توانید به راحتی لکه ی لاک را از روی فرش ,موکت و یا مبلمان خود پاک کنید بدون اینکه اثری از لکه باقی بماند فقط کار های یاد شده را در اسرع وقت و با دقت زیاد انجام دهید
  • ۰۰/۰۴/۱۳
  • almas site

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی