شستشوی موکت در منزل با دستگاه :: نرده حفاظ آهنی ساختمان

نرده حفاظ آهنی ساختمان

تولید و نصب انواع نرده حفاظ فلزی ساختمان

نرده حفاظ آهنی ساختمان

تولید و نصب انواع نرده حفاظ فلزی ساختمان

  • ۰
  • ۰
شستشوی موکت در منزل با دستگاه

امروزه در منازل استفاده از موکت برای پوشش در کنار فرش پدیده رایجی است. به دلیل بالا رفتن قیمت موکت ها استفاده درست و نگهداری از آن و همچنین شستشوی مرتب آن ها می تواند تا سال ها برای خانواده ها قابل استفاده باشد.

به دلیل دشواری جابجایی، شستشوی موکت در منزل بیشتر با دستگاه ها انجام می شود. تمیز بودن موکت هم برای آراستن خانه و زیبایی آن و هم به لحاظ سلامتی و عاری از آلودگی و لکه بودن مساله ای ضروری است. زیرا کثیف و آلوده بودن موکت ها باعث ایجاد مشکلات تنفسی و نیز بروز آلرژی می شود. در این مقاله قصد آن را داریم تا موضوع شستشوی موکت در منزل با دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم.

شستشوی موکت در منزل با چه روش هایی انجام می شود؟

دو روش برای شستشوی موکت ها در منزل استفاده می شود که این دو روش عبارتند از:

روش غیر مکانیزه یا سنتی

روش غیر مکانیزه یا سنتی همان روش قدیمی است که خانواده ها برای مبل شویی و شستشوی فرش و موکت های خود استفاده می کردند. این روش مشکلات خاص خودش را دارد. از جمله این که احتمال آسیب دیدن بافت های موکت وجود دارد و مدت زمان شستشو هم نسبتا زیاد می شود. امروزه کم تر خانواده ای از این روش استفاده می کند.

روش مکانیزه

بهترین روش شستشوی موکت ها که کیفیت بالایی هم دارد، روش مکانیزه است. در این روش شستشو از دستگاه ها و مواد شوینده مخصوصی استفاده می شود. این روش شستشو، با شیوه هایی انجام می شود که در ادامه به آن پرداخته ایم.

شستشو با دستگاه پولیشر

دستگاه پولیشر وسیله ای است که با آن می توان موکت ها را شستشو داده و آن ها را برس زد. در پایان کار هم با استفاده از جاروبرقی صنعتی موکت ها خشک می شود. این شیوه شستشو باعث آسیب ندیدن بافت های موکت می شود و از این جهت افراد رضایت زیادی از آن دارند.

شستشو با دستگاه اسپری مکش

در این شیوه، با کمک دستگاه، آب و مواد شوینده محلول در آن را به موکت های کثیف به حالت اسپری می پاشند. پس از حل شدن کثیفی ها و آلودگی ها در آب و کشیدن آن ها با دستگاه، موکت ها را خشک می کنند.

شستشو با بخار

این شیوه به این صورت انجام می شود که آب پس از بخار شدن توسط بویلر در دستگاه موکت شوی، با فشار زیادی به شکل اسپری روی موکت ها پاشیده می شود. همزمان با این کار آب کثیف هم به داخل مخزن منتقل می شود و موکت ها خشک می شود.

شستشو با دستگاه برسی

در این شیوه شستشو که برای شستشوی فرش دستباف هم استفاده میشود، آب و مواد شوینده، پس از ریخته شدن در دستگاه، روی موکت های کثیف اسپری می شود. آلودگی ها هم با استفاده از برس ساییده شده و پس از آن هم آب آلوده با دستگاه کشیده می شود. در آخر کار هم خشک کردن موکت توسط دستگاه انجام می شود.

شستشوی موکت در منزل با دستگاه چه مزایایی دارد؟

آن چه مسلم است شستشوی موکت در منزل با دستگاه نسبت به حمل آن ها به کارگاه های موکت شویی مزایایی دارد که در ادامه به آن اشاره شده است:

  • شستسوی موکت ها در منزل یا محل نسبت به شستشو در کارگاه در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.
  • هزینه این روش نسبت به انجام شستشو در کارگاه هزینه های کم تری نیاز دارد.
  • در این روش دستگاه موکت شوی روی موکت ها حرکت کرده و نیازی به جمع کردن آن ها وجود ندارد.
  • با این روش از چروکیدگی و تا شدن موکت ها جلوگیری می شود.
  • با این روش لایه های زیرین بافت های موکت به طور عمقی شستشو می شود.
  • به عنوان مزیت آخر باید گفته شود در این روش شستشوی موکت ها، نیازی نیست که اثاث و وسایل منزل از روی موکت ها جابجا شود.

هزینه شستشوی موکت در منزل با دستگاه به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه خدمات شستشوی موکت در منازل با استفاده از دستگاه، به عواملی بستگی دارد که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

  • نوع موکت و جنس آن
  • اندازه و ابعاد موکت
  • نوع دستگاهی که برای شستشو استفاده می شود
  • نوع مواد شوینده ای که استفاده می شود.
  • میزان دستمزدی که پرسنل مرکز دریافت می کنند.
  • هزینه ایاب و ذهاب پرسنل به محل و منزل
  • رفع عیب و تعمیرات موکت در صورت نیاز داشتن

مسلما شستشو موکت در منزل با دستگاه مزایایی دارد که سبب استقبال خانواده ها از آن شده است. از این رو چنانچه موکت های منزل شما کثیف شود، توصیه می شود با مراکز شستشوی مبل در محل و موکت تماس گرفته تا پرسنل ماهر این مراکز پس از اعزام به محل و با استفاده از دستگاه، موکت های شما را با بهترین کیفیت شستشو دهند.

  • ۰۱/۰۵/۰۵
  • almas site

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی