بایگانی ارديبهشت ۱۴۰۰ :: نرده حفاظ آهنی ساختمان

نرده حفاظ آهنی ساختمان

تولید و نصب انواع نرده حفاظ فلزی ساختمان

نرده حفاظ آهنی ساختمان

تولید و نصب انواع نرده حفاظ فلزی ساختمان

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شیوه دفع زباله‌های الکترونیکی در کشور‌های اروپایی

پیشرفت تکنولوژی و تولیدات لوازم برقی و الکترونیکی، سبب ایجاد رفاه بیشتر و زندگی آسان تری برای انسان‌ها شده انست اما همین لوازم، هنگام اتمام عمر مفید و دورریزی، خطرات و مشکلات زیادی برای طبیعت و سلامت موجودات زنده ایجاد می‌کند. تنها راه کاهش خطرات زیست محیطی و سلامتی ناشی از این زباله‌ها، بازیافت و دفع آن‌ها، به شیوه‌های درست و مناسب است.
این مواد روش‌های دفع و بازیافت خاصی دارند و در صورت عدم رعایت این شیوه‌ها، پیامد‌های زیانباری در پی خواهند داشت. زباله‌های الکترونیکی در قرن حاضر، به یکی از معضلات بزرگ و خطرناک جامعه بشری تبدیل شده اند و تمام دولت‌ها برای بازیافت کارآمد و بی خطر این پسماند‌ها و استخراج حداکثری مواد مفید و با ارزش موجود در آن‌ها در تلاش هستند.
  قاره اروپا سالانه در حدود 12 میلیون تن زباله تولید می‌کند، که همین امر سبب وجود انواع شرکت‌ها و اتحادیه‌های مختلف برای جمع آوری و دفع صحیح زباله‌های الکترونیکی در کشور‌های قاره اروپا، شده است. دفع صحیح زباله‌های الکترونیکی، با روش‌های منحصر به فرد و نوین، به عاملی موثر در پیشرفت اقتصاد و کاهش آسیب‌های زیست محیطی، منجر شده است. از کشور‌های فعال در این حوزه می‌توان به آلمان و انگلیس اشاره کرد که با جداسازی مواد با ارزش موجود در این مواد، به گسترش فناوری و اقتصاد قاره اروپا کمک شایانی کرده اند.
در ادامه مقاله، به بررسی یکی از روش‌های خاص و خلاقانه بازیافت جداگانه، که توسط یک شرکت آلمانی کشف و به کار گرفته شده، خواهیم پرداخت. این روش، کمک شایانی به تولید مواد اولیه خاص و نایاب، از زباله‌ها و پسماند‌های الکترونیکی کرده است.

روش نوین بازیافت باتری لیلیوم-تین
شرکت اکیورک در کرفلند، و غرب کشور آلمان، با تحقیقات فراوان در عرصه بازیافت ضایعات الکترونیکی، به روشی منحصر به فرد و خلاقانه، در این زمینه دست یافته است. باتری‌های لیتیوم یونی، امروزه در ساخت بخش بزرگی از لوازم الکترونیکی، هم چون گوشی‌های همراه، به کار رفته و این فناوری، روی این باتری‌ها انجام شده است. استخراج خلاقانه در بازیافت زباله‌های الکترونیکی، موجب بازیافت جداگانه لیتیوم و گرافیک موجود در آن‌ها، شده است. لیتیوم یکی از عناصر خاص، و بسیار کمیاب است که به عنوان ماده اولیه گران بها در صنعت به کار برده می‌شود. با ایجاد این فناوری، گامی بزرگ در عرصه بازیافت صحیح زباله‌های الکترونیکی برداشته شده است. در سال‌های اخیر، تقاضا و قیمت این دو ماده با ارزش نیز بسیار افزایش یافته و در حال حاضر این شرکت به دنبال راهی برای افزایش تولید و تفکیک جداگانه عناصر با ارزش موجود در زباله‌های الکترونیکی، با استفاده از روش‌های ویژه و منحصر به فرد است. قبل از شرکت اکیورک آلمان، هیچ شرکتی توانایی تفکیک جداگانه مواد مختلف، هنگام بازیافت زباله‌های الکترونیکی را نداشت. با روش‌هایی از این قبیل، جهان می‌تواند علاوه برکاهش مضرات و آلودگی زباله‌های لوازم برقی و الکترونیکی، نیاز خود به منابع طبیعی و مواد اولیه با ارزش، هم چون عناصر کمیاب را کاهش دهد.  شرکت اکیورک، یکی از 12 شرکت موجود در طرح بازیافت پسماند تجهیزات الکتریک و الکترونیک، در اروپا به شمار می رود. یکی از مزایای خریدار ضایعات در محل کمک مستقیم و غیرمستقیم به کارکنان زحمت‌کش شهرداری ‌می‌باشد. با این کار بسیاری از زحمات کارکنان کمتر شده و هزینه و منابع انسانی کمتری برای زدودن چهره شهر از ضایعاتی که هم اکنون قابل استفاده نیستند اما با تفکیک و بازیافت صحیح که توسط خرید ضایعات انجام می‌پذیرد، صرف می‌شود.
دولت‌های اروپایی، هزینه لازم برای جمع آوری و بازیافت صحیح زباله‌های الکترونیکی را برای شرکت‌های موجود در طرح‌های جمع آوری پسماند و بازیافت موثر آن‌ها، تامین می‌کنند.

برنامه افق 2020 کمیسیون اروپا
این  رویکرد، یکی از بزرگترین برنامه‌های کشورهای قاره اروپا در حوزه تحقیقات و فناوری بوده که بودجه 600 میلیون یورویی را به خود اختصاص داده است. در سال‌های اخیر، تقاضا برای مواد اولیه کمیاب و نادر، بسیار افزایش یافته و سرمایه گذاری در جهت بازیافت زباله‌های الکترونیکی و استخراج مواد اولیه با ارزش موجود در آن‌ها، بسیار سود آور است. قاره اروپا و کشور‌های موجود در آن، در راستای طرح‌های مختلف دفع صحیح پسماند‌ها و بهره وری حداکثری بازیافت این مواد پیشگام و فعال هستند.

http://adinesazan.ir/

 

  • almas site