انواع پنجره از نظر نوع مصالح قاب :: نرده حفاظ آهنی ساختمان

نرده حفاظ آهنی ساختمان

تولید و نصب انواع نرده حفاظ فلزی ساختمان

نرده حفاظ آهنی ساختمان

تولید و نصب انواع نرده حفاظ فلزی ساختمان

  • ۰
  • ۰

مدل حفاظ پنجره ویلا

پنجره لولایی چوبی قرنها است که به شکل پنجره کوچک سنتی ساخته می شود . در اوایل دهه 1880 برای اولین بار از پنجره های پروفیل فولادی نورد گرم «کریتال Crittall» استفاده شد . قاب و چهارچوب نسبتاً کوچک این پنجره ها محبوبیت زیادی ایجاد کرد .

این پنجره های فولادی اولیه با رنگ مورد حفاظت قرار می گرفتند ، اما این رنگ ها در جلوگیری از زنگ زدگی موفق نبودند و به همین دلیل پنجره های فولادی محبوبیت خود را ا دهه 1940 از دست دادند . در این دهه پنجره های فولادی با پوششی از گالوانیزه گرم عرضه شدند که احتمال زنگ زدگی را تا حد زیادی کاهش می داد . در همین دوره از پنجره های برنزی نیز استفاده زیادی به عمل آمد . علیرغم هزینه اولیه بسیار بالای این پنجره ها ، به خاطر پروفیلهای لاغر و مقاوم برنزی که نه تنها دچار زنگ زدگی نمی شدند ، بلکه رنگ جذاب خود را نیز حفظ می کردند ، از آنها برای پنجره خانه ها استفاده می شد . در انگلستان از پنجره های آلومینیومی برای اولین بار در اوایل دهه 1930 استفاده شد . این فلز گرچه از نسبت وزن به مقاومت فولاد برخوردار نیست ، اما دچار زنگ زدگی مخرب نمی شود و آن را می توان به شکل پروفیلهای بسیار متنوعی متناسب با انواع مختلف پنجره ها شکل داد .

در سالهای اخیر پنجره های پلاستیکی نیز جای خود را یافه اند . این پنجره ها که برای اولین بار در دوران پس از جنگ جهانی دوم در آلمان مورد استفاده قرار گرفتند ، امروزه به طور وسیعی در انگلستان به ویژه در «بازار تعویض پنجره ها» به کار می روند . اصطلاح «تعویض» بدین مفهوم است که پنجره های چوبی فلزی سنتی قدیمی مناسب نیستند و آنها را باید بی درنگ با پنجره های بسیار بهتر پلاستیکی تعویض کرد . مزیت اصلی پنجره های پلاستیکی آن است که در طول عمر مفید خود به جز یک شستشوی ساده به هیچ نگهداری دیگری نیاز ندارند . این ماده را می توان به شکل پروفیلهای مختلف پنجره سازی به همراه شیارهای زهکش و نوارهای هوابند تزریق کرد .

چون مقاومت و صلبیت این ماده جای کمی تردید دارد . معمولاً پروفیلهای پلاستیکی توخالی را با آرماتوربندی فلزی تقویت می کنند .

سفارش ساخت انواع حفاظ پنجره متحرک در تهران با تلفن : 09126215957

مدل های دیگر حفاظ پنجره

حفاظ پنجره ساده و شیک

حفاظ پنجره ارزان

بورس حفاظ پنجره تهران

قیمت حفاظ آهنی پنجره

حفاظ پنجره ریلی

عکس حفاظ پنجره دوجداره

حفاظ پنجره از داخل

حفاظ پنجره مدرن

حفاظ پنجره متحرک

حفاظ پنجره تاشو

چوب مصالح سنتی پنجره سازی چوب است که از نسبت مقاومت به وزن مطلوب و خصوصیت عایق بندی حرارتی خوب برخوردار است ، به طوری که اعضای پنجره به عنوان پل سرمایی در جهت انتقال حرارت عمل نمی کنند ، ضمناً با چوب می توان به راحتی به صورت دستی و ماشینی کار کرد و دوراهه ها ، آب چکانها ، شیارها و قسمتهای ابزارخورده را در آنها شکل داد .

نقطه ضعف ویژه پنجره های ساخته شده از چوب نیاز آنها به رنگ کاری منظم و پرهزینه است و نداشتن امنیت و حفاظت اموال است که با نصب حفاظ پنچره فلزی قابل جبران است.

نقاط ضعف دیگر چوب عبارتند از : جابجایی زیاد رطوبت در میان تارهای چوب در اثر تغییرات متوس رطوبت و استعداد پوسیدگی . تغییرات ابعادی چوب سبب باز شدن درزها و فراهم ساختن امکان ورود آب می شود که خود به افزایش محتوای رطوبت و پوسیدگی منجر می گردد . بنابراین محتوای رطوبت چوب در زمان مونتاژ باید 17% یا کمتر باشد و بعلاوه بر عمل آوردن چوب با یک ماده محافظ باید از پنجره مونتاژ شده به کمک یک لایه محافظ نظیر رنگ به طور منظم حفاظت کرد . وجود یک لایه رنگ سالم بر روی انتهای تارهای چوب نکته حائز اهمیتی است ، چرا که این تارهای انتهایی بیشتر از تارهای طولی آسیب پذیرند ، به ویژه تارهای انتهایی بالای پنجره که بیشتر در معرض باران قرار دارند .

اکثر پنجره های چوبی از چوب هایی نظیر کاج سرخ بالتیک ، کاج آمریکایی (داگلاس) و کاج ساخه می شوند . برای کارهای نجاری ترجیحاً باید قسمت زنده چوب را جدا کرد ، چرا که این قسمت بیشتر از چوب درونی در معرض پوسیدگی قرار دارد .. در عمل جدا کردن قسمت زنده چوب اقتصادی نیست بنابراین برای عمل آوری نرم چوب ها با مواد محافظ جهت کاستن از احتمال پوسیدگی آنها دلیل خوبی وجود دارد . با این وجود از  چوب های به عمل آمده نیز باید با رنگ حفاظت کرد .

 

فولاد که از آن برای ساخت پنجره و حفاظ پنجره استفاده میشود ،تاریخ استفاده از پنجره های فولادی به نیمه دوم قرن نوزدهم باز می گردد . تا اواخر دهه 1940 یعنی زمان پیدایش پوشش محافظ گالوانیزه گرم این پنجره های اولیه از نظر خوردگی تدریجی و زنگ زدگی شهرت بدی پیدا کرده بودند . این پوشش روی به همراه رنگ کاری منظم از پنجره ها در طول عمر مفید اکثر ساختمانها حفاظت می کند .

مزیت فولاد در پنجره سازی آن است کهبه خاطر مقاومت و صلبیت این فلز امکان کاستن از مقاطع چهارچوب و لنگه های بازشو وجود دارد . نقاط ضعف این فلز عبارتند از : داشتن ضریب هدایت حرارتی بالا که قاب بندی پنجره را به یک پل سرمایی جهت انتقال حرارت تبدیل می کند و ضرورت اکید رنگ کاری منظم جهت حفاظت از فولاد در مقابل زنگ زدگی .

بیشتر پروفیلهای فولادی پنجره از نورد گرم میلگردهای فولادی تولید می شوند  ،فرآیند پر هزینه ای که تنها امکان تولید اقتصادی تعداد محدودی از پروفیلها را می دهد . در اروپا برای تولید انواع بسیار زیادی از پروفیلهای پنجره سازی از پروفیلهای پرسی یا نورد شده و پروفیلهای لوله ای تغییر شکل داده شده استفده می شود .

آلومینیوم : پنجره های آلومینیومی در انگلستان برای اولین بار در اوایل دهه 1930 مورد استفاده قرار گرفتند و از آن زمان تاکنون به وسعت از آنها استفاده شده است . این پنجره ها از آلیاژ آلومینیوم (آلیاژ HE9 آلومینیوم - منیزیم - سیلیسیم) ساخته می شوند که به صورت پروفایلهای ناودانی و قوطی شکل به همراه لبه های و شیارهایی جهت دوراهه و نصب نوارهای ؟؟؟ تزریق می شوند . این پروفیلهای ناودانی و قوطی شکل جداره نازک به آلومینیوم به عنوان پروفیل پنجره سازی مقاومت و استحکام کافی می بخشند . این فلز که مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد به راحتی جوش و لحیم می شود .
آلیاژ آلومینیوم در مقابل خوردگی که می تواند به افت مقاومت منجر گردد مقاوم است ، با این وجود سطح این فلز درخشندگی خود را در اثر محصولات سفید رنگ خوردگی نسبتاً سریع از دست می دهد و در آب و هوای دریایی یا جوهای آلوده صنعتی سطح آن حالت تخلخل پیدا می کند . این خوردگی را می توان با ؟؟؟ یا لاک یا هر دو به تاخیر انداخت . برای حفظ درخشش اولیه سطح این پنجره ها باید آنها را در فواصل منظم با شست و شو تمیز کرد .
پنجره های آلومینیومی معمولاً نسبت به پنجره های چوبی یا فولادی مشابه گرانترند .
مزایای پنجره های آلومینیومی عبارتند از تنوع زیاد پروفیلهای مورد نیاز انواع مختلف پنجره ها و عدم وجود خوردگی تدریجی و نقطه ضعف آنها ضریب هدایت حرارتی بالای آلومینیوم است که به عنوان یک پل سرمایی در انتقال حرارت عمل می کند . این خصوصیات در پروفیلهای توخالی اصلاح می شود ، چرا که فضای خالی درون پروفیل به مقدار قابل توجهی عایق بندی حرارتی را بهبود می بخشد .
فولاد ضدزنگ : این فولاد گران قیمت ضد خوردگی از آلیاژ فولاد به همراه کرم ، نیکل و ؟؟؟ با نسبت های درصدی 18 ، 10 و 3 نسبت به کل فولاد ساخته می شود . از این فلز گران قیمت در پنجره ها از نظر ظاهر کار و مقاومت در برابر خوردگی به عنوان پوشش سطحی نازکی برای دیگر مواد مانند چوب یا آلومینیوم استفاده می شود . برای حفظ درخشش اولیه رویه فولاد ضدزنگ باید آن را به طور منظم شست .
برنز : برای پنجره های برنزی معمولاً از برنج منگنزی استفاده می شود . این فلز به صورت تزریقی یا با نورد به شکل پروفیلهای پنجره سازی تبدیل گردد . این فلز بسیار گران قیمت امروزه مورد استفاده کمی دارد . مزایای این فلز عبارتند از : مقاومت در برابر خوردگی ، داشتن نسبت بالای مقاومت به وزن و رنگ و بافت جذاب .
پلاستیک : این آخرین ماده پنجره سازی برای اولین بار پس از پایان جنگ در آلمان عرضه شد و امروزه به طور وسیعی در کشور انگلستان مورد استفاده قرار می گیرد . مزیت ویژه این ماده آن است که نیازی به نگهداری ندارد .
پروفیلهای پنجره از قالب گرفتن پلی وینیل کلراید خشک (UPVS) به صورت پروفیلهای قوطی قوطی شکل متنوع به مراه بله هایی برای دوراهه و شیارهایی جهت نوار هوابند تولید می شوند . به خاطر قالبهای گران پروفیلها ، محدود کردن تعداد پروفیلهای مورد استفاده امری اقتصصادی است و این امر به نوبه خود به محدود شدن انواع پنجره هایی که امکان تولید اقتصادی آنها وجود دارد ، منجر می گردد .
نقطه ضعف پلاستیک آن است که نسبت به پروفیلهای چوبی یا فلزی پنجره سازی صلبیت کمتری دارد و به همین دلیل یا باید از پروفیلهای بزرگ و حجیم استفاده کرد یا آن را با یک هسته فلزی تقویت نمود .
پروفیلهای پلاستیکی قالبی در گوشه ها فارسی بر می شوند و با حرکن به یکدیگر متصل می گردند .
  • ۹۷/۱۰/۱۹
  • almas site

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی